Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

pozycjonowanie i optymalizacja

Istnieją trzy główne sposoby pozycjonowania:

pozycjonowanie lokalne
pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu lokalnym najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego członu z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę:
miejscowość (np. “sklep sportowy Kraków”)
dzielnicę (“sklep spożywczy Mokotów”)
kraj (“hotele w Polsce”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do klientów przebywających na danym obszarze. Taki sposób pozycjonowania sprawdzi się również wtedy, gdy firma ma mały budżet reklamowy, który nie byłby w stanie konkurować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “sklep sportowy Kraków”, to “sklep sportowy”.

Pozycjonowanie na Długi Ogon (LongTail)

Drugi typ pozycjonowania to również dobre i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie niższa konkurencję. Ważne jest również to, że rośnie trend wpisywania coraz dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
Golarka Bosh 3233 Ultra czarna
smartfon Huawei P8 biały
buty sportowe New Balance sklep online
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne szczególnie dla sklepów internetowych. Dzięki tego typu frazom, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Matki, czy Światowe Dni Młodzieży. Ten typ pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli szczególnie popularna w danym okresie fraza zostania odpowiednio wcześniej odnaleziona. Najczęściej pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Zazwyczaj powinno się rozpocząć je 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź zmienioną treść strony.

Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]