Nie czekaj! Wybierz aktualną ofertę private blog network w dobrej cenie.
By klient znalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy regularnie publikowane są na niej nowe profesjonalne i pomocne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN i ich wady oraz atuty
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone a potem administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową lub firmę SEO), który troszczy się o jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są zazwyczaj stosowane jako jeden z elementów wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest tylko to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a później konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.
Jak zastosować PBN? Zalecamy artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
Prywatne sieci portali znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie widoczne są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon bądź adres e-mail i adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, wpis w ogólnodostępnym katalogu firm lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.
Kolejna interesująca metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej przydatność pierwotnego wpisu, bowiem natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci rozumieją jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są wiarygodne, warte uwagi informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym, doradztwem finansowym i medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO