Kontrola czasu pracy nie musi sprawiać problemów

Każdy pracodawca powinien zadbać o ewidencję czasu pracy. Wymóg ten określa odpowiednia ustawa. Ewidencja powinna dostarczać dane dotyczące tego, jak długo w poszczególnym dniach spędził w pracy dany pracownik i powinna uwzględniać także święta. Kontrola czasu pracy okaże się też potrzebna do wypłacania pensji dla pracowników oraz pozwala obliczyć, jak dużo czasu naprawdę wykorzystują na swoje zadania. Jak więc ją nadzorować? Jakie rozwiązania będą przydatne dla pracodawcy oraz usprawnią kontrolę czasu pracy?

Kontrola czasu pracy nie przysporzy problemów

Kontrolę czasu pracy znacznie usprawnią nowoczesne technologie. W wielu przedsiębiorstwa standardem jest obecnie użycie w tym celu elektronicznych systemów, które obliczają, ile czasu pracownik przebywał w firmie. Firma musi dostarczyć załodze w specjalne breloczki, które po zbliżeniu do terminalu rejestrują rozpoczęcie pracy lub wyjście z zakładu oraz okazjonalne wyjście na przerwę. Komputerowa kontrola czasu pracy sprawdza się tak w największych, jak mniejszych firmach.

Kontrola czasu pracy – o czym widzieć?

Nie zapominajmy, iż dane zebrane dzięki komputerowym narzędziom do kontroli czasu pracy powinny być udostępnione do zapoznania się pracownikom – jeśli tego zażądają. Surowo zabronione są także próby ich manipulacji: jeśli takie działanie wyjdzie na jaw, pracodawca powinnien przygotować się na poważne konsekwencje prawne.