Kampanie dla telewizji i internetu – o produkcji spotów reklamowych

Spoty reklamowe to zwykle krótkie produkcje filmowe, których głównym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej marki. Mogą być wyświetlane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni miejskiej (ekrany w komunikacji publicznej) czy też przed seansami w kinach. W dobie powszechnego dostępu do sieci WWW trafionym pomysłem jest również udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. przed filmami na YouTube albo jako treści sponsorowanej na Facebooku. Dużo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najefektywniejsza metoda na promocję usług i produktów.

Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?

Spoty reklamowe zazwyczaj nie przekraczają pół minuty i przekazują treści w bardzo skondensowanym formacie, zatem przy ich produkcji ważne jest twórcze, niestereotypowe podejście do wizualizowanego tematu. Z uwagi na to, że reklamy w mediach tradycyjnych pojawiają się w przerwach pomiędzy programami, ich twórcy konkurują ze sobą w wyścigu o przykucie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych sporą rolę pełni również właściwie dobrana ścieżka dźwiękowa.

Filmy reklamowe – zadanie dla specjalistów

Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (stabilizatory obrazu, kamery sportowe i tradycyjne, lustrzanki cyfrowe, drony), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, korekty kolorów czy montażu. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych angażują także profesjonalnych lektorów i aktorów. Podstawą udanego filmu reklamowego jest natomiast ciekawy scenariusz, który przykuwa uwagę potencjalnych klientów, zadziwia ich swoja inwencją, a nieraz nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.