Biznes powinien zaistnieć w mediach – o produkcji filmów promocyjnych

Popularne przysłowie mówi, że jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. Sprawdza się ono też w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od zdjęć, aczkolwiek razem z postępem techniki i wzrostem dostępu do kinematografii, a później internetu i telewizji, z czasem wyparły je filmy. Współcześnie klipy stanowią jeden filarów małych i dużych kampanii – nieważne, czy chodzi o akcje społeczne, reklamę nowego produktu czy też kształtowanie wizerunki marki. Tak rozległe zastosowanie filmów promocyjnych umożliwia w głównej mierze różnorodność ich odmian, pośród których bez trudu można odnaleźć tę, która do danej strategii reklamowej będzie pasować najlepiej.

Filmy promocyjne – typy i ich zastosowanie

Najpopularniejszym typem produkcji filmowych, które okazują się niezastąpione przy promowaniu marki są spoty reklamowe. Bardzo dobrze znamy je z telewizji, jednak ostatnimi czasy głównym sposobem ich prezentowania jest również internet – na co dzień spotykamy je w YouTube czy też na portalach informacyjnych, ponadto popularną praktyką jest nadawanie ich na ekranach w tramwajach oraz autobusach. Należy wspomnieć też o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią taktyki kreowania korzystnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych pracowników oraz klientów. Znaczącym gatunkiem są oprócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko firmy, ale też różne instytucje – m.in. te parające się promowaniem miast bądź regionów, fundacji czy organizacji charytatywnych. To instrument nadający się wspaniale do ukazania powabu danego miejsca, przebiegu różnego rodzaju inwestycji (np. budowy fabryk czy autostrad) albo informacji o działalności mającej za zadanie pomoc potrzebującym. Podobnym typem są filmy eventowe, będące formą sprawozdania z rozlicznych imprez.

Realizację filmów promocyjnych zleć profesjonalnej ekipie

By promocja oparta o filmy reklamowe przyniosła przewidywane efekty, powinny one wyróżniać się najwyższą jakością. W związku z tym produkcję filmów wypada zlecić sprawdzonej, doświadczonej firmie. O randze usług oferowanych przez dane studio niemało powie nam galeria jego ukończonych prac. istotne jest także to, z jakiego wyposażenia ono korzysta. Idzie m.in. o drony umożliwiające wykonanie ciekawych ujęć z powietrza, właściwie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych i promocyjnych.