Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Mimo wielu działań, strona nie zmienia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uderzyć w budżet firmy, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.