Nierzetelne pozycjonowanie – bany i filtry Google

Budowanie własnej witryny online wymaga jej sprawnego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była widoczna dla internautów i miała niezachwianą pozycję. Bany i filtry Google mogą zostać założone na portal, kiedy nasze starania wywołują pogwałcenie reguł rzetelnego pozycjonowania. Przekonajmy się, jakie działania podjąć, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?

Ban od Google stanowi najgroźniejszy rodzaj sankcji, jaki może dotknąć witrynę www. Oznacza on zupełne usunięcie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w praktyce znacząco utrudnia funkcjonowanie interesu. Weźmy pod uwagę, że gros internautów korzysta z Google, więc po usunięciu witryny odsetek naszych gości gwałtownie zmaleje. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w rezultatach wyszukiwania, co też niekorzystnie oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Wyróżniamy filtry ręczne – nakładane wprost przez ekipę Google a także algorytmiczne, które wywoływane są automatycznie przez specjalne systemy.

Czy można zwalczyć bany i filtry Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są np. za stosowanie ogromnej liczby odnośników kierujących na naszą witrynę www lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej wysokiej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google musimy najpierw zweryfikować jego podłoże. Najlepiej zlecić to specjalistycznej firmie SEO, która sprawnie rozprawi się z filtrem. Proces może jednak ciągnąć się do pół roku, trzeba więc trochę poczekać.