Filtry Google – sposób na nieuczciwych webmasterów

Kilka zdań o filtrach Google?

Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do opracowanych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Przyczyną ich nałożenia jest stosowanie w pozycjonowaniu metod “black hat”.

Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?

Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób łamią wytyczne Google mogą zostać nawet zupełnie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na miesiąc, a filtry algorytmiczne do chwili, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem zakończenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce lub bardzo obniżającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.