Co mówią klienci? Dowiesz się dzięki monitorowaniu mediów

Monitorowanie mediów jest dla sukcesu strategii e-marketingowej jednym z najistotniejszych rozwiązań. Umożliwia dostosowanie działalności do potrzeb kupujących oraz szybkie wyeliminowanie ewentualnych pomyłek. Dzięki niemu dowiemy się, jakie są komentarze klientów tak o jednej firmie, jak i konkurencji, zaś zdobyte tak dane pozwolą na poznanie oczekiwań danej grupy docelowej. Na czym jednak opiera się monitorowanie mediów? Czemu powinniśmy się na nie zdecydować?

Czym jest monitorowanie mediów?

Monitorowanie mediów to cenne źródło wiadomości na temat działań innych marek. Korzystając z tego rozwiązania zyskamy wiedzę o tym, jakie strategie aktualnie finansują i jakie mody panują w interesującej nas branży. Przez to nasza strategia reklamowa będzie skuteczniejsza i sprawniej dopasujemy ją do potrzeb rynku. Monitorowanie mediów analogowych obejmuje zarówno TV, jak i radio oraz prasę.

Social media i monitorowanie mediów

Najważniejszy dziś okazuje się natomiast monitoring mediów społecznościowych. To użytkownicy platform mikroblogowych czy FB w największej mierze kształtują dziś renomę, jaką szczycą się najróżniejsze marki, a potencjalni klienci wyszukują w mediach społecznościowych wiadomości o interesujących ich usługach. Zdając sobie sprawę z tego, co myślą o naszej marce, jesteśmy w stanie dostosować swoją działalność do ich oczekiwań, a gdy to konieczne – także znacznie ją zmodyfikować.